• Masz pytanie? Zadzwoń na infolinię:
  • 68 371 07 41
Pomoc

Pomoc

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie tego, w jaki sposób funkcjonuje Exchange.pl, poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania i najważniejsze informacje dotyczące działania kantoru.

1. Czym jest Exchange.pl?

Exchange.pl to kantor internetowy, dzięki któremu możesz bez problemów wymieniać walutę z dowolnego miejsca, o dowolnej porze i to w zaledwie kilku prostych krokach. Klasyczna wymiana walut poprzez Internet zapewni Ci nie tylko wygodę, ale też najkorzystniejsze ceny.

2. Kto może korzystać z serwisu Exchange.pl?

Z Exchange.pl mogą korzystać wszystkie osoby, które posiadają co najmniej jeden rachunek złotówkowy i co najmniej jeden rachunek walutowy w dowolnym, działającym na terenie Polski banku. Mogą to być zarówno osoby fizyczne, osoby prawne, jak i inne jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną.

3. Czy wymiana walut w Exchange.pl jest bezpieczna?

Oczywiście, bezpieczeństwo jest dla nas bardzo istotne i przykładamy do niego ogromną wagę. Wszystkie przeprowadzane za pośrednictwem serwisu Exchange.pl transakcje są bezpieczne, wszelkie dane wrażliwe są szyfrowane i chronione za pomocą protokołu SSL, a bazy danych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, zostały zarejestrowane w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).

4. Które waluty mogę wymieniać?

Na chwilę obecną obsługujemy możliwość wymiany następujących walut: PLN, EUR, USD, CHF, GBP, NOK, SEK, DKK, CZK.

5. Czy mogę dokonać wymiany walut bez rejestracji konta?

Aby dokonywać transakcji w Exchange.pl, niezbędna jest wcześniejsza rejestracja konta w systemie, co podyktowane jest nie tylko kwestią wygody użytkowania systemu, ale również względami bezpieczeństwa.

6. Czy wymiana waluty w Exchange.pl wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Jeżeli dokonujesz klasycznej wymiany walut do jednego z siedmiu banków, w których prowadzimy rachunki: mBank, ING Bank Śląski, Bank Millennium, PKO Bank Polski, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao SA oraz BGŻ BNP Paribas – wszystkie przelewy wykonywane są bez dodatkowych kosztów – koszt transakcji dyktowany jest wyłącznie aktualnym kursem danej waluty. W przypadku banku spoza powyższej listy, koszty będą zgodne z jego tabelą opłat i prowizji.

7. Czy mogę korzystać z serwisu Exchange.pl na smartfonie lub tablecie?

Jak najbardziej. Serwis został zbudowany w oparciu o technologię RWD (Responsive Web Design), jest więc w pełni zoptymalizowany pod kątem użytkowania na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tabet.

8. Dlaczego kursy walut w Exchange.pl są tak korzystne?

Każdy bank czy kantor ma prawo do prowadzenia własnej polityki dotyczącej kosztów wymiany poszczególnych walut w oparciu o ustalone przez siebie spready (różnice pomiędzy kursem kupna a kursem sprzedaży). Kantor online, jako że mogą z niego korzystać wszyscy użytkownicy Internetu, jest w stanie generować dużo większe obroty niż punkty stacjonarne, w których Klient musi stawić się osobiście. Dzięki temu, Exchange.pl jest w stanie oferować znacznie niższe kursy walut, zyski generując w oparciu o duży obrót.

9. W jakich godzinach można faktycznie zawierać transakcje w Exchange.pl?

System funkcjonuje 24 godziny na dobę, przez cały rok. Realizacja samej transakcji zależna jest od godzin pracy banków, które określają czas wykonywania przelewów. Jeżeli więc bank nie wykonuje przelewów w trakcie weekendu, na realizację zlecenia zgłoszonego w tym czasie należało będzie poczekać do poniedziałku.

10. Czy czas realizacji transakcji zależny jest od banku?

Tak. Nie mamy niestety wpływu na to jak szybko bank wykona i zaksięguje przelewy – jest to zależne wyłącznie od polityki prowadzonej przez dany bank.

11. Jak założyć rachunek walutowy w banku?

Procedura założenia rachunku walutowego jest dokładnie taka sama jak w przypadku rachunku złotówkowego. Jedyne co musisz zrobić, to znaleźć bank oferujący możliwość założenia konta w interesującej Cię walucie i wybrać się do jego placówki celem podpisania stosownej umowy lub zawrzeć ją online, jeżeli to możliwe.

12. Czy kurs wymiany walut jest na bieżąco aktualizowany?

Tak. Kurs wymiany walut ulega częstym zmianom, aby więc realnie odwzorować specyfikę rynku, jest on na bieżąco aktualizowany.

13. Czy zmiany kursu mające miejsce po złożeniu zlecenia, mają wpływ na jego koszty?

Nie. Transkacje realizowane są w oparciu o kurs waluty z momentu zatwierdzenia zlecenia wymiany.

14. Czy Exchange.pl wystawia faktury VAT?

Oczywiście. Faktura VAT wystawiana jest automatycznie po dokonaniu transakcji i jest dostępna do wglądu z poziomu Panelu Klienta, po zalogowaniu.

15. Czy banki również pobierają prowizję od transakcji?

Jeżeli wykonujesz przelew do jednego z siedmiu banków, w których prowadzimy rachunki: Millenium Bank, PKO Bank Polski, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, BGŻ BNP Paribas, mBank oraz ING Bank – wszystkie przelewy wykonywane są bez dodatkowych kosztów. W przypadku banków spoza powyższej listy, prowizje będą zgodne z ich tabelami opłat i prowizji.


Informacja o plikach cookies

Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij
Exchange.pl nie wspiera starszych wersji przeglądarek Internet Explorer, które mogą nie obsługiwać wszystkich funkcjonalności serwisu. Prosimy o skorzystanie z najnowszych wersji przeglądarek Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub innych.